התמונה שלי
Tel-Aviv, Israel
קיטי, חתולת בית נואשת, ארזה מזודה וטסה להיות אבודה בטוקיו.

19 ביוני 2010

Kitty-land or Kitty-hell ???

הלו, הלו לך קיטי. ב-1 בנובמבר 1974 יצאה לעולם הלו קיטי (או בשמה הרשמי "קיטי וייט"). וזאת היתה תמונתה הראשונה שהתפרסמה לציבור על גבי ארנק ויניל קטן:
קיטי נוצרה על ידי חברה יפנית בשם סאנריו (Sanrio), שמתמחה ביצרה ושיווק של דמויות מצויירות חמודות. לחברה זכויות יוצרים על דמיות מצויירות רבות כאשר הלו קיטי היא הדמות הרווחית ביותר שלה. אני מאוד אוהבת את הפילוסופיה שעומדת מאחורי המוצרים של חברת סאנריו: "small gift- big smile", כלומר, מתנות קטנות, שמעלות חיוך על הפנים, והכי חשוב בתקציב שגם ילדים יכולים להרשות לעצמם לקנות ולתת לחבריהם האהובים. מלבד מכירת מוצרי הדמויות החברה גם מפיקה סדרות טלוויזיה של הדמויות

דמותה של קיטי, חתלתולה לבנה עם פפיון אדום, משתלבת מעולה בתרבות הקוואיית הרווחת פה ביפן. דמותה מעוצבת ללא פה וזאת כיוון ש "קיטי מדברת מהלב". עפ"י הביוגרפיה של הלו-קיטי, קיטי מצטיינת באפיית עוגיות ,שוקלת כמו 3 תפוחים וגבוהה כמו 5 תפוחים, בעלת סוג דם איי, אוהבת לאסוף דברים קטנים וחמודים, אוהבת ללכת לפארק עם חברים, אוהבת לערוך מסיבות תה לחברים והאוכל האהוב עליה הוא פאי תפוחים של אמא שלה

אז מה כל כך מיוחד בקיטי שהופך אותה לכזאת פופולרית? הנה תחקיר שמנסה להסביר את כל ההתלהבות שנוצרה סביב הלו קיטי:



הלו קיטי הפכה עם השנים לסמל מסחרי. מוצרים של החתלתולה כוללים כמעט כל דבר שעולה על הדעת ובין היתר בובות, מדבקות, יומנים, אקססוריז, בגדים, הלבשה תחתונה, מוצרי חשמל, כלי אוכל, כלי בית, כלי כתיבה, מוצרי קוסמטיקה, פרחים, כרטיסי אשראי ממותגים, מטוס הלו קיטי, מוצרי מזון שונים והשנה החברה גם השיקה סדרה של יינות הלו קיטי. המוצרים נמכרים בחניות ובאתר האינטרנט של סאנריו או אצל משווקים מורשים. לחברה יש גם שני לונה פארקים ביפן






אין ספק שיפן היא הממלכה של קיטי. וזאת אחת הסיבות שכל כך כיף לי פה! אני יכולה לבלות שעות בחנות שלי קיטי ולא ישעמם לי, אפשר למצוא בהן פשוט כל דבר אפשרי וכל שבוע מגיעים לחניות מוצרים בעיצובים חדשים של קיטי. מוצרים רבים של החברה נמכירם ביפן בלבד. אומנם נראה שהלו קיטי צעירה לנצח, אך היא כבר בת 35 וגם חלק מהמעריצים שלה כבר לא כל כך צעירים. החברה לא מקפחת את המעריצים המבוגרים של קיטי ומייצרת ליין שלם של מוצרים למבוגרים. כמו כן, אני חייבת לציין שביפן יש לקיטי לא פחות מעריצים ממעריצות וניתן למצוא בחניות גם מוצרים למין הגברי. 

עד שהגעתי ליפן אחותי ואני היינו מחפשות תמונות מגניבות של מוצרים של קיטי בפליקר ובגוגל אבל עכשיו אני אוחזת באוסף תמונות של מוצרי הלו-קיטי שאני ראיתי במו עייני והנה הצצה קטנה אליו:











                


































































השבוע ביקרנו, ספי ואני, בלונה פארק של סאנריו בטוקיו, "Puroland". לכבוד האירוע אני התלבשתי כהלו קיטי מנוקדת וספי התלבשה כארנב. ספי קצת איבדה את עצמה שם מרוב צווחות של ילדים יפנים קטנים ומסחור יתר אבל לי זה היה הגשמה של חלום!

























































































כמו לכל אחד גם לקיטי יש אוייבים ולא חסרות בפייסבוק קבוצות של שונאי הלו-קיטי. יש גם בלוג נחמד של שונא הלו קיטי שנקרא kitty-hell ששווה הצצה : http://www.kittyhell.com. אני בעיקר אוהבת את הגרסאות של קיטי רשע:










ולסיום זאתי קיטי שלי שבניתי בעצמי בחנות build a bear בניו-יורק ב2004 וגם הצצה לתוך תיק של מעריצה שרופה של הלו קיטי.





say Hello to me when you see me,
Kitty

5 תגובות:

sefi אמר/ה...

אני לא ניראת כל כך נורא עם האוזניים של הארנב וכל עניין חוסר הפה שלה זה בכלל עניין מסחרי. זה קצת מאכזב, אבל היא באמת ממש מוצלחת. מזל שקניתי אחת גם לעצמי בסוף, בדיוטי פרי.
מתגעגעת קצת לקיטי.

Photo.fashion.passion אמר/ה...

כל התמונות המשגעות האלה מזכירות לי עכשיו כמה האחיינית המתוקה שלי (בת ה 5 וחצי) אוהבת את קיטי. אחותי קנתה לה חולצה של הלו קיטי מנצנצת בזארה, והילדה פשוט אוהבת את החולצה הזאת כל כך! הגיע הזמן לשדרג אותה בעוד פריטים..
אבל איפה לעזאזל מוצאים בארץ קיטי קיטי?! :/

שרונה

אנונימי אמר/ה...

אהבתי מאוד את הפוסט. חלק מהמוצרים ממש מטורפים. וגם נראה שעשיתם חיים בפארק הזה.. (:

Kitty אמר/ה...

שרונה- בעקרון חברת פוקס מחזיקה בזכיינות בארץ להלו קיטי ואפשר למצוא שם פרטי לבוש רבים מודפסים עם קיטי. לגבי מוצרים של קיטי יש כמה מקומות בארץ שמחזיקים, אבל אל תצפי לדברים מגניבים כמו בתמונות מטוקיו:
יש בסנטר מול הרי-בר בקומה התחתונה חנות מתנות ששכחתי את שמה שמחזיקה דברים של הלו קיטי.
גם בקניון רמת אביב יש סניף של הפנינג או איך שזה לא נקרא שמייבא דברים של קיטי.
לגבי אופציות זולות יותר - נסי לחפש בחנויות הכל בדולר - לדוגמא זאת שבקינג גורג' הרבה פעמים מצאתי בהן מוצרים של קיטי - תשאלי את המוכר.
בשוק בצאלל גם היה פעם דוכן של מוצרים של קיטי אבל אני לא יודעת אם הוא עדיין קיים. שווה לבדוק כי היה להם מבחר גדול.
בהצלחה!

כלי בית אמר/ה...

ידעתי שקיטי מקורה ביפן אבל לא ידעתי שיש כזה שיגעון קיטי ושאפשר למצוא הכל עם הדפסים, דמויות קטנות, וצבעים של הלו קיטי. אני מתה על קיטי! :)